המשכיות עסקית | what is business continuity

כאשר נופל שרת קריטי בארגון, מנהלי IT רוצים שני דברים: הם רוצים את המידע שלהם, ועכשיו. קשה לכמת את העלות של נפילת שרת קריטי לארגון. כאשר שרת נופל יש איבוד פרודקטיביות, שכן ישנם עובדים במשרד וחיצוניים שמחכים, לקוחות או ספקים מבחוץ נפגעים, ובנוסף יש את אנשי ה-IT שעוצרים את כל מה שהם עושים כרגע, ומתעסקים בנפילה של השרת. כל זה עולה כסף לארגון. מה הוא SLA טיפוסי לשרת? מה רמת הזמינות (Down time) לשרתים הקריטיים שלך בארגון שאתה נותן למשתמשים שלך או ללקוחות שלך? האם אתה מנסה להשיג לאפליקציות הקריטיות חמש תשעיות (99.999%)? אפשר לראות שסטטיסטית, 80% ממנהלי IT רוצים לקבל לפחות 99% Up Time, לעומת 20% שלא חשבו על כך בכלל. האם הדרישות עולות? אם מביטים באפליקציות ובשרתים כפי שהם היום, האם הדרישה ל-SLA גבוהה עולה? ברור שהדרישה עולה. אך קצב העלייה בדרישה מאוד מפתיע. יותר ויותר אנשים אומרים: "אנחנו צריכים זמינות לאפליקציות שלנו, ולא לחלק מהם -לרובם!".

אז מה זה Down time? רבים חושבים שמדובר בזמן שמודדים מרגע נפילת השרת עד שמחזירים אותו לפעולה. אך למעשה, Down time הוא חיבור של שני מרכיבים. האחד הוא RPO (ר"ת Recovery Point Objective) – מרגע הנפילה ועד לגיבוי האחרון, כמה זמן של מידע איבדתי? המרכיב השני הוא RTO (ר"ת Recovery Time Objective) – כמה זמן לקח לי להרים את השרת חזרה. חיבור של שניהם ביחד יוצר את ה-Down Time.

לכתבה המלאה שלי בדיילי מיילי. אשמח לראותכם בכנסים הקרובים שלנו ב-HP ב-5 במאי וב-6 ביוני.



כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

     

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>